Live Grid

Onze eerste viral betrof een experiment om te kijken of er makkelijk kijkercijfers te halen waren op Youtube.

Op Youtube haalde deze 'safety' video ca. 250.000 views. En via Facebook en 't delen door derden nog vele miljoenen views erbij.

Juni 2012

Virale marketing is een marketingtechniek die probeert met behulp van bestaande sociale netwerken de bekendheid van een merk te vergroten (of positieve associaties te bewerkstelligen) op een manier die te vergelijken is met een virale epidemie. Het lijkt op mond-tot-mondreclame versterkt door het internet, waardoor snel en goedkoop een groot aantal mensen bereikt kan worden. Virale marketing richt zich op consumenten, niet bedrijven.

Om een viral te realiseren hebben we steeds gebruik gemaakt van creatieve, originele ideeën en die slim online gecommuniceerd. En daarbij moet geluk niet worden onderschat. Het ene idee gaat de hele wereld over, het andere is alleen lokaal een succes. Soms gebeurt er online niet zoveel, maar wordt wel de landelijke tv gehaald. Elk doel heeft een eigen unieke aanpak nodig.
Verontwaardiging over belerende tekst op kassabon Dolcis in Kampen. De foto van het bonnetje nam een ware vlucht op Twitter. De foto is na plaatsing al ongeveer achthonderd keer geretweet en er komen veel reacties op. (bron: RTV Oost)
2005

Julius Media combineert online marketing met creatieve content.

Voor het maken van een goede viral is meer nodig dan een leuk idee. Een video of concept moet de juiste elementen bevatten om viral te kunnen gaan, maar wij gebruiken ook de verschillende social media kanalen om de content bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen.
NU
Voor Beleefmedia één van de meest succesvolste virals van de afgelopen jaren. De val van de verslageefster en de burgemeester die probeert te helpen. Wereldwijde media aandacht voor deze in scene gezette FAIL-video en dus ook voor Sail Kampen.
2014
Naar aanleding van de viral van Arjan Lubach met imitatie van Trump, besloot Julius Media om er één voor Kampen te maken, die in de regio viral ging.
februari 2017

Gewaagde viral. Youtube plaatst niet zomaar alle content en censureert. Dat betekent: onderzoeken hoever je kunt gaan...

2012
Doel: Aandacht voor het radiooprogramma 'De Heer Ontwaakt' op Radio 2. Resultaat: Aandacht in de Wereld draait door met 1,5 miljoen kijkers
Nov 2010